Strandpromenad

Är det fint väder när jag kommer hem från jobbet brukar jag knappt hinna innanför ytterdörren innan sambon säger: "Ska vi köra ner till Ljunghusen med hundarna?" Svaret är alltid ganska enkelt med tanke på vädret och det finns inget härligare än att gå med hundarna i Ljunghusen. De älskar att springa runt och leka i ljungen och får de en chans så rusar de gärna upp på sanddynerna och sedan ner mot havet. Framförallt Kokos fullkomligt älskar att bada! Och vi vet ju alla så härlig kombinationen schappepäls, vatten och sand är. Ännu bättre blir det när de sedan springer över ljungen och dessa små små grener fastnar överallt i pälsen. Men när jag ser deras glädje och lycka så är det absolut värt det. Det finns inte heller mycket som slår supertrötta hundar efter en lång promenad!

Precis det scenariot har vi här hemma nu, men bilderna nedan kommer från promenaden i fredags eftersom sambon fortfarande är iväg med min fina rosa kamera.



Kom igen! Nu kör vi!



"Eh Kokos? Tror du verkligen vi får gå i vattnet? Jag är lite osäker..."


Säkrare att springa tillbaka till husse och matte.


Som sagt, Kokos älskar att bada :-)


Kiwi är lite försiktigare och inte lika övertygad om att det är så kul.


Kom igen lillbrorsan! Nu leker vi!


Kommentarer
Monica Ottosson/Lightschaps kennel

Mmmm underbara bilder!!!! Blir avundsjuk på att ni har så nära till det härliga havet.

2012-05-04 @ 09:36:09
URL: http://www.metrobloggen.se/schapendoes


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kokos och Kiwi

En blogg om två väldigt speciella pojkar, som snabbt blev det viktigaste i våra liv!

RSS 2.0