En promenad på annandagen

Efter att Juldagen bestod av endast vila, vila, vila och åter vila så var det åter dags att få igång hundarna lite efter allt julfirande och slappande. Hundarna packades in i bilen och vi körde till Ljunghusen för att där gå längs den gamla rälsen till Skanör. Ett väldigt bra ställe att gå med hundarna lösa då man hela tiden ser långt fram om där kommer andra hundar.
 
På ett ställe mötte vi en stor dobberman och en liten pudel och just där fanns det ingen möjlighet för oss att ge Kokos mer utrymme. Så de satte sina hundar lugnt ner och sa att vi kunde passera (älskar när andra hundägare har förståelse för att alla hundar är olika och behöver utrymme/hjälp på olika sätt). Kiwi spatserade som vanligt förbi utan problem men med mycket nyfikenhet. Jag höll Kokos kort och placerad mig mellan honom och de mötande hundarna. Jag talade lugnt med honom och han morrade mot de andra hundarna då han tyckte de vad lite för nära, men överlag gick det ändå bra. Jag kände att han försökte sig på ett litet utfall, men då jag höll honom så kort och han hade sin VGW-sele på sig så slutade han försöka. Absolut inget perfekt möte, men det gick ganska bra i alla fall.
 
Efter det var det dags för dem att springa av sig, leka, hoppa, balansera, klättra och (i Kokos fall) simma...
 
Kokos balanserar på ett fallet träd
 

Kiwi sitter och är lika söt som alltid. Mattes ögonsten.


Kokos värmer sig på en mysig filt som jag fick i julklapp. Varför behöver han värma sig? Jo, han hoppade ner i ett dike med smältsnö och simmade jämte oss en bit på vägen. Fina Kokos älskar att simma.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kokos och Kiwi

En blogg om två väldigt speciella pojkar, som snabbt blev det viktigaste i våra liv!

RSS 2.0