Morgonpromenad i Ljunghusen

Som så många andra helgmorgnar packade vi in hundarna i bilen och styrde mot Ljunghusen. Vårt absoluta favoritställe och jag är så tacksam att vi bor så nära detta fantastiska skogsområde precis vid havet. Och vilken promenad det blev! Den senaste tiden har jag jobbat mycket med att ha roligt med hundarna. Varje dag har vi klickat, lekt, tränat och hittat på roliga saker. Vissa dagar längre stunder och andra kortare, men vi har haft kul! Det har vi så klart haft innan också, men på senare tid har jag jobbat mer med det för att de (framförallt Kiwi) ska tycka att jag är roligare än andra hundar och personer som han ibland glatt springer fram till på promenaden om han är lös. Idag visade det sig att arbetet gav resultat! Hundarna höll sig nära oss hela tiden och om de sprang för långt bort, så kallade jag och direkt kom de springande. Vi lekte, sprang, balanserade och tränade inkallning. Riktigt roligt hade vi! Ett par hundar passerad en bit bort, Kiwi såg dem, jag kopplade honom, men han stod stilla utan att egentligen bry sig så mycket om dem. Jag släppte honom, sprang iväg och gjorde inkallning och Kiwi valde mig istället för de andra hundarna! Stolt matte!
Kokos valde så klart också husse och matte, men han går inte fram till andra hundar annars iaf.
 
Varenda inkallning klarade dem och även om det inte direkt var några större störningar så var jag ändå väldigt stolt över att de höll sig nära oss. Sista biten tillbaka till bilen kopplade vi dem så att de fick varva ner lite. En bit bort kom en stor hund med sin husse, hunden var lös och gick mot oss, med svansen glatt viftande. Hussen kallade, men hunden fortsatte. Kokos blev lite nervös när den kom mot honom och vi släppte honom lös för att ge honom utrymme och han var så duktig! Den andra hunden hälsade först fint på Kiwi (som också släpptes lös) och sen försiktigt på Kokos och sen satte leken igång. Kokos leker dock gärna på avstånd, men allt gick så bra! Stolt matte! En man kom gående en bit bort och jag kallade på Kiwi för att koppla honom och han kom direkt! Stolt matte! Vilken härlig morgonrunda!
 

Härliga Ljunghusen. Det blåste en del så vi höll oss borta från stranden.

Fina Kokos!
 

Kokos hoppar gärna upp på stora stenar, för då brukar man ju få belöning :)


Kiwi - alltid välklädd med fracken på.


Väldigt trötta hundar här hemma nu. Bästa vänner; älskar varandra som bröder och gnabbas ibland som bröder ;-)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kokos och Kiwi

En blogg om två väldigt speciella pojkar, som snabbt blev det viktigaste i våra liv!

RSS 2.0