Shaping

Det var väl hemskt vad dålig jag är på att uppdatera här. Vill så gärna skriva några inlägg i veckan, men har inte fått in rutinen. Kanske skulle få till en halvtimme varje kväll och skriva ihop något? Fast det måste ju vara något redigt; inte bara skriverier om ingenting (som nu :)).
 
Våra hundar har haft några slöa dagar, som mest har innehållit långa promenader och mys. Ett och annat besök har vi också haft och de var väldigt intresserade av julbaket igår. Det handlade nog mest om att de väntade på att grädden till ris ala maltan skulle vispas så att de kunde få slicka av visparna efteråt. Det finns inget bättre och godare!
 
Imorgon ska hundarna till fina Sara i Eslöv och stanna där till på torsdag, kanske att det då även blir ett besök på Ljushem för dem och då behöver de alla vila de kan få. ;-) Efter de dagarna och julfirandet så ska jag se till att rutinerna kommer in igen med träning, klickning, kurser och spår för våra killar. Dock tror jag att de även mår bra av en period med lugn. Dessutom har Kiwi varit lite förkyld med hosta några dagar så han har defintivt behövt vila.
 
I alla fall så har jag just klickat hem hem här boken och tillsammans med denna som jag har sedan tidigare ska nog hundarna få tillräckligt med träning ett tag. Men innan nya uppgifter ska börjas med Kokos så ska jag slutföra krypa-träningen med honom. Han fattade snabbt när jag tog fram targetstickan; han satte nosen mot denna och sedan lade jag honom ner och han kröp fram mot stickan för att sätta nosen mot den. Duktiga kille! Kiwi är lite svårare eftersom han riktigt fattar att han har ett bar bakben som kan röra sig på egen hand utan att frambenen är inblandade.
 
Nåja, det var allt för idag. Nu väntar Vellingeblomman på oss och sen blir det The Hobbit ikväll. En underbar tredje advent!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kokos och Kiwi

En blogg om två väldigt speciella pojkar, som snabbt blev det viktigaste i våra liv!

RSS 2.0