Kära barn har många namn

I vanliga fall bloggar jag väldigt sporadiskt här. Men vad harjag egentligen att säga om mig själv? Och hur kul är det att läsa? Ganska kul kanske en del tycker, men eftersom flera av inläggen på senare tid har handlat om våra två härliga hundar så tycker jag inte det är mer än rätt att de ska få en egen blogg.

Låt mig därför presentera Kokos och Kiwi! En närmare presentation av dessa båda godingar av rasen Schapendoes kommer under morgondagen.


Kokos (Carnac's Imperial Ilanramon) en av de första dagarna i sitt nya hem.
Född: 2010-07-02


Kiwi (Lightschaps Kiwano-Moon) utforskar sin nya trädgård hos sin nya familj.
Född: 2011-01-20

Dessa två herrar tilltalas även här hemma med följande namn:

Kokos
  • Mousse
  • Ouko
  • Oukoman
  • Oukmoukaren
  • Boukas
  • Ounoma
  • Koudoba
  • Kokonout
  • Trollet

Kiwi

  • Kiwano (Moon)
  • Weenie
  • Weenie-Koud
  • Spiini (Moon)
  • Spinocchio (eftersom han har så lång nos, precis som Pinocchio)
  • Mattes ögonsten
  • Buffalo-Koud

Listorna kan göras hur långa om helst :-) Vad har ni för smeknamn på era hundar?



Kommentarer
Monica Ottosson/Lightschaps kennel.

2012-04-12 @ 22:53:27
Monica Ottosson/Lightschaps kennel.

Hej. Så himla kul med en blogg för Kiwi och Kokos! Kommer följa den med stort intresse. Har länkat från min blogg...

Krama alla från mig.

2012-04-12 @ 22:54:45
URL: http://www.metrobloggen.se/schapendoes


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kokos och Kiwi

En blogg om två väldigt speciella pojkar, som snabbt blev det viktigaste i våra liv!

RSS 2.0