En stund i hundparken

Idag kom sambon och hundarna och hämtade mig efter jobbet. Kosan styrdes mot Storegårds fina hundpark där vi hade bestämt oss för att aktivera hundarna. Korv, vatten och klickers var nerpackade, solen sken och jag såg väldigt mycket framemot att få visa detta fina ställe för Tobias och Kokos. Jag och Kiwi var där på kennelträff för ett par veckor sedan, men de andra två i familjen visste inte vad som väntade dem.

Vi parkerade på innergården, lade en hundralapp i lådan och stegade in. Vi hade hela stället för oss själva, vilket var helt fantastiskt. Kokos jobbade med husse och Kiwi med mig och vi startade alla på Miljöbanan. Denna är inga problem för Kiwi; han går runt på olika underlag och in i tunnlar och upp i skottkärran. Först trodde jag att han blev lite rädd för PET-flaskorna som hängde ner framför honom eftersom han inte gick igenom dem till andra sidan. Dock trodde jag fel när det visade sig att han inte vistste vad han skulle göra utan istället smällde till dem med tassen som om de vore en tasstarget :-) Fina Kiwi. Han och jag gick vidare till sök-banan och rally-lydnad medan Tobias jobbade vidare med Kokos på miljöbanan.

Sen fortsatte resten av tiden på agility-banan. Här lever Kokos upp och ut ordentligt! Hoppa och springa, hoppa och springa. Kan det vara bättre? Han var inte heller rädd för varken vipp-brädan eller A-hindret. Och när det blev för mycket lade han sig under bänken och vilade.


Full fart upp på A-hindret


Detta är ju inga problem







Inte detta heller.






Kan lillebrorsan så kan jag bättre!

En helt fantastisk kväll som resulterade i en aning övertrötta hundar... Lite uppstressade, men efter en stund kom de till ro. Helgen ska spenderas hos min mor där Kiwi ska följa med mig på Höörs marknad (miljö- och skvallerträning) och Kokos ska hjälp mamma att leta kantareller.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kokos och Kiwi

En blogg om två väldigt speciella pojkar, som snabbt blev det viktigaste i våra liv!

RSS 2.0