Rehabhelg

Lite slarvigt kallar  jag Kokos ensamperiod för rehabperioden. Det stämmer ju inte riktigt, men det är nu vi har chansen att läggamycket fokus på honom och hans träning och det har vi verkligen gjort denna helg.
 
I fredags kväll tog jag med Kokos ner till centrum här i Höllviken, vi satte oss på en bänk utanför biblioteket och där lät jag Kokos bara sitta och titta på allt som hände. Det var bilar, bussar, cyklar, människor, hundar etc och han satt lugnt och tittade. När hundar kom och skulle passera precis framför oss, så reste vi oss och gick runt i en liten halvmåne och skvallertränade på dem.
 




 
Igår styrde vi skotan mot Pildammsparken. Det är verkligen ett perfekt ställe att gå på om man vill skvallerträna på hundar och träna hundmöten. Där finns hundar överallt, men det finns alltid utrymme för att ge hunden utrymme och gå i en halvmåne förbi den andra hunden. Mellan denna träning så fick Kokos hoppa upp på stubbar, balansera på stockar, hoppa över grenar och krypa under grenar. En och en halv timme senare var det en väldigt trött herre som somnade i bilen.
 



"Mitt" vacka Pildammsparken. Jag kan verkligen sakna att bara bo 200 meter bort.
 
Denna aktivering skulle varit nog för Kokos, men på kvällen skulle Tobias iväg på middag hos en kompis så då fick Kokos följa med. Han är väldigt lätt att ha med sig och så fick han träna på att slappna av och klara sig i en ny miljö.
 
Och så blev det söndag och det betyder hundspråkskurs hos fina Lotta i Hörby. Kl 13 var det dags och detta är en perfekt kurs för Kokos. Där är ca 6-10 andra hundar och de ska i princip lära sig att umgås lösa tillsammans och lära sig att läsa signaler. Kokos håller sig gärna nära mig, men idag sprang han iväg på egen hand och lekte med några av de andra hundarna för att då och då återvända till mig och sedan iväg igen. Han var så duktig och jag ser verkligen stora framsteg hos honom efter bara dessa tre gånger vi har varit där. Och idag var det verkligen kul att se att alla hundar kunde umgås lugnt tillsammans oavsett storlek; idag var det bl.a. Kokos, en liten pudeldam, en tonårsstinn schäfer, en springer(?) spaniel och en 82 kg tung mastiff. Härligt! Alla är välkomna!
 

Kokos hälsar på Härlige Harry!

Kokos nosar runt lite på egen hand.
 
Hela helgens äventyr resulterar givetvis nu i en väldigt trött hund. Ikväll och imorgon blir det vila.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kokos och Kiwi

En blogg om två väldigt speciella pojkar, som snabbt blev det viktigaste i våra liv!

RSS 2.0