En tur till fårhagen

Eftersom gårdagen bjöd på fantastiskt väder så blev det kvällspromenad i den älskade fårhagen. Som våra hundar har sprungit runt och lekt där och de kan vägen dit och det dröjer inte länge innan de meddelar oss om att nu vet vi att roliga saker ska hända.

Igår var dock fåren ute i just denna hage så hundarna fick hållas kopplade på promenaden. Kvällsljuset var fantastiskt och havet (fårhagen ligger precis vid havet) var så där härligt djupblått! Vackert!


Vi satte oss upp på ett gammalt skyddsrum och tittade ut över havet och näset. Kokos var inte så road...


"Men sluta fota nu Husse! Jag gömmer mig bakom lillebror..."


Vi gick vidare mot nästa skyddsrum som var ca 40 meter från fåren.


Fåren gick sakta mot oss och tittade nyfiket.


Kokos tyckte att de var lite läskiga, så jag satte mig ryggsäcke med honom. Det brukar lugna honom.


"De följer väl inte efter oss?"


"Nej, nu känns det bra igen och jag har ju matte med mig!"


Kommentarer
Monica Ottosson/Lightschaps kennel

Vilka underbara bilder!!!!! Vilken underbar natur.

2012-07-23 @ 11:53:42
URL: http://www.metrobloggen.se/schapendoes


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kokos och Kiwi

En blogg om två väldigt speciella pojkar, som snabbt blev det viktigaste i våra liv!

RSS 2.0