Aktiv kväll

Jag kan ibland känna mig lite avundsjuk när vänner och bekanta säger att de ska ha en hunddag. Hunddag! Och gärna mitt i veckan. Då jag arbetar kontorstider så är det väldigt sällan jag kan ägna en hel dag bara åt hundarna, men det låter ju så mysigt. "På morgonen tar vi en lång skogspromenad, sen ska de kammas och duschas och sen ska de klickertränas innan de faller ihop av trötthet och vi myser i soffan." Visst kan jag göra det på helgen, men då ska ofta något annat göras och det blir svårt att vika en hel dag.

Jag brukar istället försöka ha hundkvällar, vilket inte är fy skam det heller och idag blev det en sådan. Jag var hemma vid 17:30, bytte jacka tog med klicker, godis (eller egentligen middagen med laxolja på), en leksak och Kiwi så drog vi iväg bara han och jag. Han var så duktig! Denna kille vill hälsa och leka med allt och alla men ett par barn som spelade boll tittade han snabbt åt innan han vände blicken mot mig igen och en golden som mötte oss på en av gångstigarna märkte han nästan inte alls. Kiwis motivator nummer ett: något ätbart! Vi hann även med lite lydnad med störning av fotbollsträning och några hundar som gick runt fältet samt "skvallrande" på fåglar som han också var duktig på! Matte var så stolt och det var en trött Kiwi som steg in i hallen igen ca 1 och en halv timme senare.

Och då var det så klart Kokos tur. Fram med hans middag och så spatserade vi iväg. Dock var det en miss av mig att inte ta med godare godis till Kokos eftersom han inte tycker mat är särskilt kul. Hemma klickar jag ofta i honom middagen, men med alla störningar ute funkade det inte riktigt. Jaja, så är det ibland, vi gjorde dock några inkallningsövningar, tränade "gå bakom" och "fot". Det senare var jobbigt för honom eftersom han vill gå längst fram och hålla koll hela tiden så även Kokos var trött när vi kom hem en knapp timme senare.

Med två trötta hundar hemma så snörade jag på mig mina löparskor och stack ut och sprang 5 km, så nu är även matte trött. :-)


Kommentarer
Emma

Vilken härlig kväll! Det är kvalité och och inte kvantitet som räknas :)

2012-04-19 @ 10:31:13
URL: http://ulltussen.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kokos och Kiwi

En blogg om två väldigt speciella pojkar, som snabbt blev det viktigaste i våra liv!

RSS 2.0